Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości w Kłodzku, Kłodzko

Zajęcia terenowe – Doliną Nysy kl.III TOT – 09.09.2016

Wycieczka IV TOT – 03.12.2015 do Wrocławia jako miasta uniwersyteckiego

SIW promujące miejscowości lokalne – II TOT

II TOT piktogramy na temat: jedzenie, taniec, złość, miłość

* * *

W dniu 04.12.15 nasz klasa III TOT udała się na kolejną wycieczkę zawodoznawczą, tym razem do Bystrzycy Kłodzkiej. Zwiedziliśmy: Mały Rynek, Muzeum Filumenistyczne, Główny Rynek z kolumną Trójcy Św., Bramę Wodną,Górę Parkową. Wycieczka mimo, że była dość krótka należała do intensywnych. Dużo chodziliśmy. Grupy prowadzące zaprezentowały się pozytywnie, dobrze prowadząc wycieczkę.

Konrad Babiec

Wycieczkę będę wspominać pozytywnie, była bardzo ciekawa.

Nastka Karaszewska

Na początku muszę przyznać szczerze w Muzeum Filumenistycznym nie zainteresowała mnie historia powstawania ognia, ale późniejsze opowiadania o etykietach od zapałek, o pracy trzech fabryk produkujących zapałki w Bystrzycy, zaczęło być interesująco, ponieważ nie miałam pojęcia, że gospodarka tego miasta opierała się na tak wyjątkowym produkcie. Ciekawe też były kształty zapalniczek, które znajdowały się w zbiorach. Miłym zaskoczeniem było także oglądanie etykietek zapałek z innych krajów. Podobał mi się ich podział, ponieważ można było zobaczyć czym się różnią poszczególne kraje i jaką mają mentalność.

Marta Dorosz

Moim zdaniem wycieczka udana, doceniam pracę organizatorów. Wykazali się dużym zaangażowaniem.

Magdalena Fil

Wyjście terenowe III tot 11.12.2015

w ramach Wiedzy o Regionie – Steinhoff w Kłodzku

Wycieczka 20.11.2015r.

Dnia 20.11 klasa 3TT udała się na kolejną wycieczkę zawodoznawczą. Pierwszy punkt to Polanica-Zdrój i Park Zdrojowy, zwiedzanie ” Wielkiej Pieniawy.   Następnym celem wycieczki była góra Szczytnik oraz Zamek „Leśna Skała. Następnie miasto Szczytna, gdzie przechodziliśmy obok ruin huty szkła „Sudety. Żałuję, że nie spędziliśmy trochę więcej czasu w samej Polanicy. Podobała mi się wędrówka na Szczytnik, pełna pięknych widoków późnego listopada.

Samuel Furgała

Wycieczka była jak najbardziej udana jeśli chodzi o pogodę. Atmosfera już od samego rana była bardzo pozytywna. Wszyscy wrócili do domów uśmiechnięci, aczkolwiek pewnie też zmęczeni.

Klasa 3TT –  szkic terenu

Klasa 2TT – aranżacja sal na imprezę okolicznościową

Wycieczka klasy 3TT do Lądka Zdroju – Borówkowa 30.10.15

Wycieczka zawodoznawcza 30 października 2015 rozpoczęła się z Lądka Zdrój do do punktu widokowego na  Przełęczy Lądeckiej, następnie na Borówkową w Górach Złotych. Z Wrzosówki ruszyliśmy w stronę Lutyni, najmniejszej miejscowości w gminie Lądek-Zdrój.

Grupa przewodników z 3 TT.

Była to niezwykle aktywna wycieczka piesza, która miała swój urok. Pogoda na szczęście była odpowiednia, humor także dopisywał, dlatego śmiało mogę uznać tą wycieczkę za udaną.

Zajęcia w terenie – doliną Nysy Kłodzkiej 23.10 2015

Dwa oblicza praktyki zawodowej

Na pierwszej, majowej praktyce byłam 4 tygodnie w Irlandii. Pomagałam w sprzątaniu pokoi w hotelu The River Lee. Praktykę wrześniowo-październikową miałam w Urzędzie Miasta i Gminy w Bardzie. Samodzielnie prowadziłam Punkt Informacji Turystycznej (zdjęcie poniżej). Codziennie obsługiwałam klientów polskich i zagranicznych. W pracy posługiwałam się językami obcymi.

W Irlandii poznałam nowych ludzi, inną kulturę, zwiedziłam ciekawe miejsca, poznałam pracę „od podstaw”. Praktyka w Bardzie była związana z moim zawodem. Podobało mi się obsługiwanie klientów, mogłam wykazać się wiedzą na temat atrakcji turystycznych i punktów gastronomicznych wartych polecenia.

Wyjazd do Irlandii, jak i praktyka w Bardzie bardzo mi się podobały.

Magdalena Fil – uczennica 3TT

Wycieczka klasy 3TT

Uczniowie klasy 3TT 15 maja 2015 roku zorganizowali i przeprowadzili wycieczkę na trasie Kłodzko – Nowa Ruda. Grupę prowadziły Agata Chłodoń, Gabriela Peszek, Agnieszka Czaniecka, Izabela Wach oraz Kamila Kręcichwost. Dziewczyny dobrze spisały się w roli organizatorek i przewodników. Klasa najpierw zwiedziła rynek Nowej Rudy, następnie wyruszyła na Górę Świętej Anny, skąd można było podziwiać panoramę miasta. Następnym przystankiem była Góra Wszystkich Świętych, której zdobycie było nie lada wyczynem. Po odpoczynku klasa udała się żółtym szlakiem do dzielnicy Nowej Rudy – Słupca i stamtąd autobusem wróciła do Kłodzka. Uczniowie byli zadowoleni z pogody, dopisywał im humor, ale odczuwali spore zmęczenie.

Dnia 17 marca 2015 roku klasa 3TT wraz z Panią Małgorzatą Błaszczak udała się na wycieczkę do Dusznik-Zdroju. Po przyjeździe z Kłodzka, najpierw zwiedzaliśmy kurort, później udaliśmy się pod budynek schroniska „Pod Muflonem”. Po krótkiej przerwie w tym miejscu, przeszliśmy szlakiem w stronę Szczytnej, skąd wróciliśmy do domu.

09 marca 2015 roku odbyło się bardzo interesujące spotkanie prelekcyjne dla uczniów klasy 1TT, na temat pracy pracownika biura podróży. Gościem spotkania był Pan Krzysztof Witos, przedstawiciel BIURA PODRÓŻY GIECEWICZ TRAVEL. Dziękujemy za współpracę.

27 lutego 2015 roku uczniowie klasy 3TT wzięli udział w najważniejszym wydarzeniu turystycznym w regionie, czyli w organizowanych we Wrocławiu Międzynarodowych Targach Turystycznych. Młodzież miała możliwość oglądania różnych wystawców, otrzymania materiałów promocyjnych oraz uczestniczenia w wielu atrakcjach.

19 lutego 2015 roku nauczyciel Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości – pasjonat dalekich podróży – Pan Marek Królikowski, po raz kolejny gościł w klasie 4TT podczas zajęć z geografii turystycznej. Tym razem opowiadał o swojej podróży do Peru. Pokazywał różne pamiątki i niesamowite zdjęcia z wyprawy, w której uczestniczył.

Dnia 19 lutego 2015 roku w Kłodzku odbyła się II Wieczornica Światowego Dnia Przewodnika Turystycznego. Kłodzką Szkołę Przedsiębiorczości reprezentowały Daria Gozdur i Małgorzata Pączkowska z klasy 4TT. Podczas spotkania były przedstawiane pouczające relacje z pracy przewodników z różnymi grupami turystów.

18 lutego 2015 roku odbył się Regionalny Konkurs „Mistrz w zawodzie 2015”. Zawód technik obsługi turystycznej reprezentowała drużyna w składzie:

1. Sandra Jagiełło z klasy 4TT,
  2. Paulina Kozicz z klasy 2TT oraz
  3. Dominika Wysocka, również z klasy 2TT.

Uczennice Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości zajęły trzecie miejsce.

Gratulujemy!!!

Natalia Danielecka, uczennica klasy 3TT, uczestniczyła w szkoleniu dotyczącym geocachingu: „Promocja turystyczna na pograniczu polsko-czeskim”. Szkolenie odbyło się 30 stycznia 2015 roku w Hotelu „METRO” w Boguszynie i było prowadzone przez Pana Krzysztofa Szustke z Legnicy.

Ostatnia wycieczka zawodoznawcza klasy 3TT w tym semestrze, na lekcjach Wiedzy o regionie, odbyła się do Bystrzycy Kłodzkiej. Zwiedziliśmy Muzeum Filumenistyczne oraz zdobyliśmy Górę Parkową. Pogoda dopisała. Widoki na Góry Bystrzyckie i Masyw Śnieżnika zapierały dech w piersi.

28 listopada 2014 roku zorganizowaliśmy wycieczkę zawodoznawczą trasą Polanica-Zdrój – Szczytnik – Szczytna. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Parku Zdrojowego, Parku Szachowego oraz Pijalni Wód w Polanicy-Zdroju. Ostatnim obiektem, który zwiedzaliśmy w tym mieście było sanatorium Wielka Pieniawa. Potem, żółtym szlakiem kierowaliśmy się, koło Pomnika Niedźwiedzia Polarnego przez Piekielną Przełęcz, na Szczytnik. Wycieczkę zakończyliśmy w Szczytnej. Obejrzeliśmy: zamek, kościół pod wezwaniem Świętego Józefa oraz Centrum Sportowe.

Zakończenie zajęć pod nazwą „BĘDĘ TOUROPERATOREM” w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II”. Zajęcia przeprowadzono w październiku i listopadzie w dziewięcioosobowej grupie uczniów technikum kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Ich celem było rozwijanie umiejętności tworzenia (programowania, kalkulowania) i promowania produktów turystycznych w postaci gotowego pakietu usług. Dużym zaangażowaniem i systematycznością w pracy wyróżniły się uczennice klasy 2TT: Patrycja Szeremeta, Magdalena Fil i Sandra Pająkiewicz oraz uczennica klasy 4TT Klaudia Głodek.

Dnia 21 listopada 2014 roku udaliśmy się do Muzeum Ziemi Kłodzkiej w Kłodzku na prelekcję pod tytułem „Historia Ziemi Kłodzkiej i dzieje Kłodzka”. Lekcję muzealną prowadziła Pani Irena Klimaszewska. Mogliśmy zobaczyć i posłuchać, jak przebiegało życie mieszkańców „starego” Kłodzka oraz czym się oni zajmowali. Największym zainteresowaniem podczas zwiedzania muzeum cieszyła się makieta przedstawiająca jak dawniej wyglądało Kłodzko. Na koniec, w specjalnie przygotowanej sali, został wyświetlony film o mieście.

W piątek 7 listopada 2014 roku pod opieką nauczycielek: Małgorzaty Błaszczak oraz Gabrieli Dubiel udaliśmy się na wycieczkę szlakiem turystycznym Lądek-Zdrój – Trojan (szczyt w Górach Złotych). Po drodze mijaliśmy kościółek, w którym msza święta odbywa się tylko dwa razy w roku. Wcześniej spacerowaliśmy po rynku Lądka-Zdroju, gdzie przed ratuszem znajduje się wspaniała figura wotywna dłuta Michała Klahra, lokalnego mistrza rzeźbiarskiego, a renesansowe i barokowe kamienice są oznaczone godłami.