Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości w Kłodzku, Kłodzko

Projekt „Europejskie Kłodzko 3” w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (ERASMUS+)

Pierwsze wrażenia z pobytu uczennic Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości w Bolonii

Poniżej pierwsze wrażenia uczennic KSP z pobytu w Bolonii, gdzie przebywają w ramach projektu „Europejskie Kłodzko 3”, który jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) na zasadach programu Erasmus+. Do Włoch wyjechały uczennice z klasy 3TE, 3TOR i 3 TŻ.

Pogoda dopisuje. Upałów wprawdzie nie ma, ale jest w porządku. Mieszkamy w dwóch bardzo ładnych i rewelacyjnie wyposażonych mieszkaniach, po 7 osób w jednym mieszkaniu (w jednym z nich znajduje się również kawalerka, w której mieszka nasz opiekun).

W poniedziałek, 11 września, odbyła się „gra miejska” w Bolonii. Podzieliłyśmy się na grupki i ruszyłyśmy, wyposażone w mapy, wypełniać zadania w mieście. Tego samego dnia wieczorem poszłyśmy z Panią Agatą, pracownicą organizacji YouNet i naszym opiekunem Panem Arturem Madejskim na kolację powitalną, gdzie miałyśmy okazje spróbować włoskiej kuchni. Od wtorku do piątku czas spędzałyśmy na praktykach zawodowych. Z miejsc praktyk, jak i samych czynności, które podczas praktyk wykonujemy jesteśmy bardzo zadowolone. Pracujemy w różnych miejscach i w różnych godzinach. Większość z nas pracuje w parach, ale są również dwa zespoły trzyosobowe. W sobotę, 16 września, wybraliśmy sie z opiekunem na wycieczkę do Bazyliki Świętego Petroniusza w Bolonii. Miasto jest bardzo ładne. Zachwyca przepiękną architekturą, ceglanymi budynkami, wąskimi uliczkami, okiennicami. W niedzielę, 17 września, pojechaliśmy do Riccione, by poplażować. Słońce przygrzało i wszystkie jesteśmy spalone „na raczka”. Póki co – super.

Uczniowie Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości zakończyli praktyki zawodowe w Lloret de Mar

Uczniowie Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości w Kłodzku zakończyli praktyki zawodowe w hiszpańskim Lloret de Mar, które realizowali w ramach projektu „Europejskie Kłodzko 3” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) na zasadach programu Erasmus+.

Celem wyjazdu było podniesienie umiejętności i kompetencji zawodowych wśród uczniów oraz zdobycie wiedzy i poznanie realiów pracy w zespole międzynarodowym. Projekt zakładał, że po zakończeniu praktyki uczniowie powinni posiadać podwyższone umiejętności zawodowe, a także zauważyć poprawę w swobodnym porozumiewaniu się językiem obcym. Biorąc pod uwagę poniższą opinię uczniów jesteśmy przekonani, że cele zostały osiągnięte.

Właśnie dobiega końca nasz pobyt w Hiszpanii. Pobyt, z którego wszyscy jesteśmy zadowoleni. Czas spędzaliśmy aktywnie zarówno w pracy – ucząc się nowych, interesujących i przydatnych rzeczy, jak i poza nią. Integrowaliśmy się z lokalną młodzieżą (wzięliśmy udział w Room Escape). Zwiedziliśmy pobliskie miejscowości, smakowaliśmy tutejszych specjałów i nawiązywaliśmy nowe znajomości. Rozwijaliśmy swoje zdolności kulinarne. Ludzie tutaj bardzo luźno traktują pojęcie czasu, lecz nie przeszkadza im to w byciu uśmiechniętymi, szczerymi i otwartymi. Zwiedziliśmy największe miasto Katalonii i zachwyciliśmy się Sagrada Familia. Pomimo wcześniejszych obaw, praktyki zawodowe okazały się wspaniałą przygodą. W trakcie wyjazdu grupa bardzo się zintegrowała. Po przyjeździe możemy z całego serca polecić wszystkim to doświadczenie.

Dyrektor Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości w Lloret de Mar

Między 25 a 28 maja 2017 roku w Lloret de Mar przebywał dyrektor szkoły mgr Ireneusz Ręczkowski oraz mgr Rafał Hankus – wicedyrektor odpowiedzialny za realizację praktycznej nauki zawodu w szkole. Celem ich wizyty była kontrola praktyk zawodowych, jakie uczniowie Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości odbywają w tej wypoczynkowej miejscowości. W czwartek i piątek wicedyrektor Rafał Hankus, wspólnie z Panią Martą Ziółko oraz wolontariuszką z organizacji goszczącej naszych uczniów, odwiedził wszystkich praktykantów w miejscach ich pracy:

  • Oliwię Drab w Hostal Vila del Mar,
  • Luizę Jarmołowicz i Dominikę Kulig w Xaine Park Hotel,
  • Anitę Mlostek w Agencia Lloveras Apartaments Turistics,
  • Wiktorię Mrozek w Cafe de Victoria,
  • Daniela Burysa i Franciszka Niemczyckiego w IES Coll Y Redes,
  • Pawła Jurkiwa i Pawła Serwańskiego w Academia Sistemes Linux,
  • Michała Kadysa w Oficina de Turismo,
  • Artura Kusę w Instituto Escola,
  • Piotra Maliszczaka i Łukasza Schafferta w Microlloret Informatica,
  • Kamila Nowaka w FERPOL INFORMATICA S.L.

Okazało się, że uczniowie zbierają wyłącznie pozytywne opinie, są obowiązkowi, pracowici i co najważniejsze – kreatywni. 28 maja uczniowie spotkali się z wicedyrektorem, by wspólnie omówić ich pobyt w Lloret de Mar. Mgr Rafał Hankus sprawdził dzienniki praktyk uczniów oraz … porządek w ich pokojach 🙂

Rafał Hankus

Poniżej zdjęcia z miejsc praktyk zawodowych uczniów KSP przebywających w Lloret de Mar.

 

Kolejne wrażenia uczniów z pobytu w Lloret de Mar oraz kilka zdjęć.

„Podróż była męcząca, ale wszystko przebiegło zgodnie z planem. Już po wyjściu z samolotu czuliśmy, że znajdujemy się daleko od domu. Nasi opiekunowie na drugi dzień oprowadzali nas po mieście i opowiadali o kulturze kraju. Lloret de Mar jest bardzo przyjemnym miejscem, lecz bardziej urokliwa jest Tossa de Mar i Girona, które zwiedzaliśmy w weekendy.
Pogoda nam sprzyja. Miejsca praktyk spełniają nasze oczekiwania. Po pracy każdy z nas spędza wolny czas we własnym zakresie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pobytu!”

Daniel Burys, Paweł Jurkiw, Michał Kadys, Artur Kusa i Piotr Maliszczak z klasy 2TI

„Drugi tydzień pobytu w Lloret de Mar spędziliśmy aktywnie w pracy. Zajmowaliśmy się między innymi montażem i diagnostyką sprzętu komputerowego oraz instalacją systemów operacyjnych i aplikacji. Wolny czas spędzaliśmy na plaży grając w siatkówkę, na basenie oraz odwiedzając znane atrakcje Lloret de Mar. W sobotę, wraz z trójką opiekunów z organizacji Mundus, zwiedziliśmy położone dziesięć kilometrów dalej miasteczko Tossa de Mar. Zobaczyliśmy ruiny zamku oraz starożytnego rzymskiego domostwa, chodziliśmy wąskimi uliczkami tego zatłoczonego miasta.”

Franek Niemczycki, Kamil Nowak, Łukasz Schaffert i Paweł Serwański z klasy 2 TJ

„Za nami już drugi tydzień praktyk. Czas mija tutaj bardzo szybko. Oprócz dni pracy, podczas których nabieramy nowych doświadczeń, co sobotę wyjeżdżamy na wycieczki. W tym tygodniu mieliśmy okazję zwiedzić miasteczko Tossa de Mar. Czas spędzony tam minął nam bardzo przyjemnie, a okoliczne desery są wyśmienite. Część z nas uczestniczyła również w mszy świętej. Rozpoczął się trzeci tydzień praktyk i czekamy na nowe przygody!” 

Oliwia Drab, Luiza Jarmołowicz, Dominika Kulig, Anita Mlostek i Wiktoria Mrozek z klasy 2TH

Pierwsze wrażenia uczniów z pobytu w Lloret de Mar oraz kilka zdjęć.

„Do hotelu przyjechaliśmy 07 maja około północy. Szybko zostaliśmy przydzieleni do swoich pokoi. Pierwszego dnia wybraliśmy się z Panią Martą Ziółko oraz z przedstawicielem organizacji goszczącej na zwiedzanie miasta oraz zostaliśmy powitani obiadem składającym się z potraw charakterystycznych dla tutejszej kuchni. Późnym popołudniem zebraliśmy się w lokalnej świetlicy młodzieżowej, gdzie wzięliśmy udział w zajęciach integracyjnych, a także dowiedzieliśmy się o miejscach naszych praktyk. Następnego dnia, podczas spotkania z naszymi opiekunami, omówiliśmy zasady obowiązujące nas podczas wyjazdu i otrzymaliśmy pierwsze kieszonkowe. Później, tego samego dnia, całą grupą udaliśmy się zobaczyć nasze miejsca praktyk. Trzeciego dnia, zgodnie z ustalonymi godzinami, udaliśmy się do pracy. Pod koniec dnia Pani Marta Ziółko pokazała nam najbliższe plaże. Czwartek i piątek spędziliśmy pracując i poznając Lloret de Mar. W sobotę rano pojechaliśmy autobusem do Girony w celu zwiedzenia miasta i zobaczenia festiwalu kwiatów. Towarzyszyło nam dwóch opiekunów z organizacji Asociación Mundus, którzy pokazali nam najciekawsze atrakcje miasta. W niedzielę odpoczywaliśmy od codziennych obowiązków na plaży. Wyjazd bardzo nam się podoba, ludzie z którymi mamy kontakt są bardzo życzliwi i pomocni.”

Franek Niemczycki, Kamil Nowak, Łukasz Schaffert i Paweł Serwański z klasy 2 TJ

„Pogoda jest super, a praca na praktykach zawodowych podoba się wszystkim. Weekendy spędzamy wspólnie na dobrej zabawie, w tygodniu wszyscy ciężko pracujemy. Bardzo nam się podoba, czekamy na więcej.”

Oliwia Drab, Luiza Jarmołowicz, Dominika Kulig, Anita Mlostek i Wiktoria Mrozek z klasy 2TH

 

25 stycznia 2017 roku o godzinie 17.00 odbyło się pierwsze spotkanie koordynatora projektu, Pana Jakuba Prusa, wicedyrektora szkoły Rafała Hankusa, który pełni funkcję asystenta koordynatora w projekcie, z uczniami zakwalifikowanymi do realizacji projektu i ich rodzicami / opiekunami prawnymi. Spotkanie trwało godzinę. Na jego początku koordynatorzy przekazali informacje na temat programu Erasmus+ oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, przestawili główne cele projektu, partnerów w projekcie oraz omówili przebieg każdego wyjazdu zagranicznego. Kolejne minuty poświęcone zostały szczegółowemu omówieniu dokumentów, jakie należy przygotować, uzupełnić, bądź uzyskać przed wyjazdem, ale także tych, które otrzymają uczniowie po jego zakończeniu. Uczestnicy praktyk za granicą dowiedzieli się także o wydarzeniach, które staną się ich udziałem przed wyjazdem, podczas jego trwania i po jego zakończeniu. Potem był czas na pytania uczniów i ich rodziców / opiekunów prawnych. Koordynator projektu wyczerpująco odpowiedział na każde z nich. Spotkanie zakończyło się informacją, jacy opiekunowie wyjadą z uczniami oraz że czas po feriach będzie czasem intensywnej pracy przygotowującej uczniów do odbycia praktyk za granicą.

Rafał Hankus

W dniach 23 i 24 stycznia 2017 roku uczniowie Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości składali u wicedyrektora Rafała Hankusa dokument zgłoszeniowy do projektu „Europejskie Kłodzko 3„. Zostały sprawdzone ich osiągnięcia w nauce na zakończenie pierwszego semestru i na tej podstawie została sporządzona lista uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu na praktykę zawodową do Lloret de Mar i do Bolonii. Listę możesz pobrać tutaj:   uczniowie zakwalifikowani (15,5 KiB, 0 hits).

Rafał Hankus

Projekt „Europejskie Kłodzko 3” Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (ERASMUS+)

Projekt „Europejskie Kłodzko 3” zakłada organizację 28 praktyk zagranicznych dla uczniów klas technikum Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości. Celem projektu jest wzrost umiejętności i kompetencji zawodowych wśród uczniów szkoły oraz zdobycie wiedzy i poznanie realiów pracy w zespole międzynarodowym. Po zakończeniu praktyki, uczniowie powinni posiadać podwyższone umiejętności zawodowe, a także zauważyć poprawę w swobodnym porozumiewaniu się językiem obcym. Każdy z uczestników, po pozytywnym zakończeniu praktyki, otrzyma certyfikat Europass Mobilność.

Do udziału w projekcie zostaną zaproszeni uczniowie kształcący się w następujących zawodach:

  • technik ekonomista,
  • technik hotelarstwa,
  • technik informatyk,
  • technik organizacji reklamy,
  • technik żywienia i usług gastronomicznych.

Uczniowie pojadą do wybranych partnerów w czternastoosobowych grupach. Każdej z grup towarzyszyć będzie opiekun z Polski – obecny w trakcie trwania całej praktyki.

LLORET DE MAR (HISZPANIA); oficjalna nazwa instytucji: Asociación Mundus:

  • technik hotelarstwa – 7 uczniów,
  • technik informatyk – 7 uczniów.

Łącznie 14 osób (plus 1 opiekun) – planowany termin odbycia czterotygodniowej praktyki: maj-czerwiec 2017 roku.

BOLONIA (WŁOCHY); oficjalna nazwa instytucji: YouNet:

  • technik ekonomista – 5 uczniów,
  • technik organizacji reklamy – 4 uczniów,
  • technik żywienia i usług gastronomicznych – 5 uczniów.

Łącznie 14 osób (plus 1 opiekun) – planowany termin odbycia czterotygodniowej praktyki: wrzesień-październik 2017 roku.

 

REGULAMIN REKRUTACJI do projektu „Europejskie Kłodzko 3”

Jeżeli liczba zgłoszeń przekroczy liczbę dostępnych miejsc, wybór uczestników zostanie dokonany w oparciu o punktację stworzoną na podstawie oceny zachowania, oceny z języka angielskiego oraz średniej ocen z przedmiotów zawodowych.

Warunkiem koniecznym udziału w zagranicznej praktyce jest uzyskanie w roku szkolnym 2016/2017 co najmniej:

  • dostatecznej śródrocznej oceny z języka angielskiego,
  • poprawnej śródrocznej oceny zachowania.

Zasady rekrutacji:

  • śródroczna ocena z języka angielskiego i śródroczna ocena zachowania w roku szkolnym 2016/2017:
    • za ocenę z języka angielskiego:
      • celujący lub bardzo dobry – 4 pkt.,
      • dobry – 3 pkt.,
      • dostateczny – 2 pkt.
    • za ocenę zachowania:
      • ocena wzorowa – 4 pkt.,
      • ocena bardzo dobra – 3 pkt.,
      • ocena dobra – 2 pkt.,
      • ocena poprawna – 1 pkt.
  • śródroczna średnia ocen z przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2016/2017:
    • za średnią ocen:
      • większą lub równą 5,00 – 4 pkt.,
      • większą lub równą 4,00 – 3 pkt.,
      • większą lub równą 3,00 – 2 pkt.

W przypadku równej punktacji kryteria rozstrzygające to wyższa średnia ocen z przedmiotów zawodowych, a w dalszej kolejności ocena z języka angielskiego i ocena zachowania. Gdyby wymienione kryteria nie rozstrzygnęły, która z osób zakwalifikowała się do wyjazdu na zagraniczną praktykę, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

W projekcie zostanie stworzona lista rezerwowa na wypadek, gdyby któryś z pierwotnie wybranych uczestników z przyczyn losowych nie mógł wziąć udziału w projekcie.

Rodzice będą musieli wyrazić zgodę na wyjazd swojego dziecka. Dla wszystkich zainteresowanych uczniów odbędzie się spotkanie, w czasie którego koordynator projektu przedstawi uczniom założenia projektu oraz udzieli odpowiedzi na wszystkie zadane pytania.

Rafał Hankus